Sunday, September 1, 2013

2002 Acura RSX Type S Compact Luxury Sport Coupe 2003 Import Tuner Series Release B T02-09 Diecast Scale 1:63 by Muscle Machines/Funline Merchandise Co., Inc.


Algunas veces no entiendo realmente las políticas/estrategias de los fabricantes de automóviles... 

Sin embargo, una vez pienso en ello de nuevo, en términos de "dinero", el asunto se torna más claro. 

En negocios, no tomas decisiones basado en emociones, gustos o siquiera en la reacción posible del consumidor final... 

NO, lo que tienes en mente es: "esto va a producir MÁS dinero ???"... 

Sí la respuesta es si, ahí lo tienes, de otra forma, se acabó. 

Cuando estuve investigando sobre el vehículo que estoy publicando esta vez, lo que encontré un poquitín "fuera de lugar" es que este modelo, el Acura RSX, tuvo una vida muy corta en el mercado. 

Bueno, esto no sonaría extraño, de no ser por el hecho que éste fue un sólido vendedor y a pesar de eso, fue descontinuado. 

Tiene algún sentido para tí ???... 

Probablemente no, pero esta es la forma como funciona el mundo de la industria automotriz. 

También la razón por la cual marcas con una larga o corta vida de éxito, desaparecen... 

A pesar del desacuerdo o disgusto de los usuarios finales, de los vehículos que ellos hacen: nosotros. 

Me encantan los coches, claro que sí, pero no seré complaciente con la industria del auto todas las veces. 

Acura es la división de lujo de Honda (bastante similar a Infinity en Nissan, Maybach en Mercedes-Benz, etc.) y está funcionando desde 1986. 

Es una marca fuertemente orientada al mercado de E.E.U.U. y por lo tanto, con una clara propensión al "gigantismo". 

Esta tendencia tuvo que ser revisada, porque las ventas cayeron notablemente en la segunda mitad de los 90s. 

La marca revivió en los 2000s, gracias a una extensa revisión de los diseños y la introducción de nuevos modelos. 

Parte de esa nueva camada es el Coupé Deportivo Compacto de Lujo Acura RSX Type S de 2002 (t.c.c. Honda Integra DC5 fuera de los Estados Unidos) el cual tuvo una vida muy corta, apenas 4 años. 

Este vehículo está en una liga similar a la del Honda Civic Si, el cual eventualmente lo reemplazó porque: "este (el RSX) no se ajusta dentro de los límites de la estrategia de mercado reestructurada de Acura"... Mentiras descaradas !!!... 

La verdad es que, como "auto de nivel de entrada" ellos NO podían ganar MÁS dinero por él, así de simple !!! =PPPPP... 

El RSX tiene un diseño muy agradable, quizás un tris "estándar", pero allí es donde yace su potencial para la personalización y una de las razones por la que es un favorito entre los entusiastas de la conducción. 

Las otras razones están principalmente dentro de su carrocería: motor K20Z1, 2.0 L, DOHC I4 i-VTEC, clasificado en 201 hp, transmisión manual de 6 velocidades, suspensión deportiva afinada, asientos deportivos con detalles en cuero, sistema de sonido Bose/Acura... 

Aún para un vehículo de tracción delantera, suena como algo estilizado y poderoso para mí. =OOOOO 

No se qué pasará con Muscle Machines, que fue un fabricante independiente de diecast hasta que May Cheong Group, dueña de Maisto, la compró... 

Pero una cosa sí sé: el nivel de calidad en los modelos de Maisto, deja mucho que desear. 

Si eres un fanático de Maisto, bien por tí, sin resentimientos... 

En cuanto a mí, prefiero pagar más por otra cosa... 

La pieza que estoy reseñando hoy, pertenece a la época previa a la adquisición así que, creo que tiene un estatus "especial". 

Hasta donde sé, Muscle Machines tenía un equipo grandioso de diseñadores de diecast y mirando el producto mismo, no podría pensar de otra forma. 

El molde es genial y lleno de detalles, carrocería en diecast con chasis plástico, trabajo de pintura excelente y sobrio, complementado por extensivos y precisos tampos, dentro, fuera, arriba y abajo, y todo muy bien hecho. 

Apertura de capó con motor cromado y pintado, una tarjeta de colección increíble, rimes cromados y deportivos con llantas de bajo perfil en caucho, exhosto cromado y la opción de modificación personal, porque tiene tornillos en vez de remaches... 

Podrías pedir algo más ???... 

Pro 18:20-21 "Del fruto de la boca del hombre se llenará su vientre; se saciará del producto de sus labios. La muerte y la vida están en poder de la lengua, y el que la ama comerá de sus frutos." 

Mi garage está creciendo, quieres echarle un vistazo ???... =)

ENGLISH 
Sometimes I really don’t understand the policies and/or strategies of the car manufacturers... 

However, once I think again about it, in terms of "money", the thing becomes clearer. 

In business, you don’t make decisions based on emotions, tastes or even the possible reaction of the final customer... 

NO, what you bear in mind is: "this is going to produce MORE money ???"... 

If the answer is yes, then you got it, otherwise, it’s over. 

When I was researching about the vehicle I’m publishing this time, what I found a bit "out of place" was that this model, the Acura RSX, had a very short life in the market. 

Well, this might not sound strange, if not for the fact that this model, was a strong seller and despite that, it was discontinued. 

Does it make any sense for you ???... 

Probably no, but this is how the world of the car industry works. 

Also the reason why brands or models with a long or short life of success, disappear... 

Despite disagreement or dismay of the final users, of the vehicles they make: us. 

I love cars, of course I do, but I will not be accommodating with the automotive industry all the times. 

Acura is the luxury division of Honda (quite similar to Infinity in Nissan, Maybach in Mercedes-Benz, etc) and is working since 1986. 

It’s a brand strongly oriented to the U.S. market and hence, with a clear propensity for the "giantism". 

This trend had to be revised, because the sales fell sharply in the second half of the 90s. 

The brand revived in the 2000s, thanks to an extensive revision of the designs and the introduction of new models. 

Part of this new littermate is the 2002 Acura RSX Type S Compact Luxury Sport Coupe (a.k.a. Honda Integra DC5 outside the United States) which had a very short life, barely 4 years. 

This vehicle is in a similar league to that of the Honda Civic Si, which eventually replaced it because: "it (the RSX) does not fit within the confines of the Acura’s re-structured market strategy"... Outright lies !!!... 

Truth is that, as "entry level car" they could NOT earn MORE money for it, is that simple !!! =PPPPP... 

The RSX has a very nice design, maybe a bit "standard", but there is where lies its potential for customization and one of the reasons why it’s a favorite among driving enthusiasts. 

The other reasons are mainly inside its body: K20Z1, 2.0 L, DOHC I4 i-VTEC engine, rated at 201 hp, 6 speed manual transmission, sport-tuned suspension, sport seats with leather trimmed interior, Bose/Acura audio system... 

Even for a front wheel drive vehicle, it sounds like something stylish and powerful for me. =OOOOO 

I don’t know what will happen with Muscle Machines, which was an independent diecast manufacturer brand until may Cheong Group, owner of Maisto purchased it... 

But one thing I do know: the level of quality in the models by Maisto, leaves much to be desired. 

If you’re a Maisto fan, good for you, no hard feelings... 

As for me, I prefer to pay more for something else... 

The piece I’m reviewing today, belongs to the preacquisition era so, I think it has a "special" status. 

As far as I know, Muscle Machines had a great team of diecast designers and looking at the product itself, I couldn’t think otherwise. 

The casting is great and plenty of details, diecast body with plastic chassis, excellent and sober paint job complemented by extensive and accurate tampos, inside, outside, up and down, and everything very well done. 

Openable hood with chrome and painted engine, an incredible trading card, chrome and sporty wheels with low profile rubber tires, chrome exhaust and the option of your personal customization, because it has screws instead of rivets... 

Could you ask for something else ???... 

Pro 18:20-21 "A man's belly shall be satisfied with the fruit of his mouth; and with the increase of his lips shall he be filled. Death and life are in the power of the tongue: and they that love it shall eat the fruit thereof." 

My garage is growing, care to check it out ???... =)

8 comments:

Dennis aka Katsuden said...

The toy is really well built and charming with all aspects covered. Exterior and interior... Go get more of these toyline. Yummy good..

chrismandesign said...

HEHEHE... i guess it’s the kind of cars to which you are used, in the end Japan is quite nearer for you than for me, LOL... Muscle Machines has created an army of fans (me included) and has both american muscle cars and japanese sport cars... incredibly some muscle car models are harder to get than the import tuners... i wish i could get more and more of them, from the pre-Maisto era, but they’re hard to get and pricey... however, i still have a few unpublished, so stay tuned, pal... =)

Dennis aka Katsuden said...

Yup, these are the type of cars that's more frequently seen on the road at my country.

chrismandesign said...

the Acura luxury division has a very good reputation in all the countries where is marketed, as far as i know... it has the backing of Honda and well, the japanese car industry has a strong presence in the asian countries, which is very understandable... =)

David John Shewsbury said...

Acura/Honda - one of my favorite brand - as well as Muscle Machine... this is a nice representation of the car in American market.

chrismandesign said...

i thought it would come with right steering wheel, but since this brand (Acura) is aimed for the U.S. market, this configuration is correct as well... Muscle Machines has great diecast, i love them, but this old versions became harder to get and now is virtually a cult brand... i will take care of mines, for sure !!! =)

cortesmachineart said...

...juemadre vida siempre lo dire y no me cansare... esas naves si son del potus ... que netidez de naves y lo digo con propiedad porque yo tengo mis guardaditos japachos...lero lero...

chrismandesign said...

lástima jefe que ahora se van a volver más escasos todavía... yo sé por qué se lo digo... ya sabe, yo ando en la milicia coleccionista, claro está sin ser friki ni tostao... todavía me conecto con la realidad y ando en la jugada... mucho ojo con los suyos, cuídelos y si se le enrredan, les puede dar vitrina por estos lares, mono... =)

Related Posts with Thumbnails