Sunday, June 28, 2015

1956 Chevrolet 210 2-Door Sedan Custom (’56 Chevy) Collector No. 25 2002 Hot Wheels 100% Series -Limited Edition for the Adult Collector- Diecast Scale 1:64 by Hot Wheels


Has notado cómo la creatividad es un recurso extremadamente valioso, ahora en desuso, no solo en la floreciente industria automotriz china, sino incluso para varias marcas reconocidas de autos alrededor del mundo ???... 

A veces parece como si, cuanta más tecnología, métodos de producción, infraestructura y opciones para crear algo diferente e innovador están disponibles, más modorra en los departamentos de "diseño y estilo" de ciertos fabricantes de coches; los cuales descaradamente usan una versión digital de la copia al carbón, para producir un vehículo... 

Ejemplos de tal despropósito abundan y cualquiera puede ver un puñado de ellos durante un día regular, ocupando nuestras vías y llevando personas del punto A al punto B, con una carencia de gusto, estilo o singularidad, que produce verguenza ajena. 

Por supuesto, estos automóviles están cumpliendo todavía su tarea fundamental, pero solo en la misma forma que un vaso desechable te permite beber un vino fino, si sabes a lo que me refiero... 

Por eso es que extraño los viejos buenos tiempos, cuando el CAD (Diseño Asistido por Computador, por sus siglas en inglés) era un asunto de ciencia ficción (bueno, teniendo en mente que el concepto mismo de CAD, no era siquiera concebible en cierto punto de la historia moderna) y el paradigma de la creatividad era una humilde hoja de papel en blanco. 

Trato de volver a la era de los 50s del siglo pasado, tantas veces como pueda, porque me dí cuenta hace algún tiempo, que es una era clave para el diseño automotor y la industria automotriz en general. 

Esos tiempos optimistas, fueron el trasfondo perfecto para varios cambios en el comportamiento de la sociedad global; la creatividad en todas las expresiones del arte fue sobresaliente y el automóvil fue el receptáculo ideal para esas ideas de vanguardia. 

La gente en los departamentos de diseño y estilo de la industria automotriz, finalmente tuvo el reconocimiento que merecía desde el principio y podía darse el lujo de crear modelos nuevos cada año... 

NO, no me refiero solo a facelifts y retoques ligeros como hoy en día, me refiero a numerosos y notorios cambios en todos los componentes principales de un vehículo: carrocería, chasis, suspensión, transmisión, motor, interiores, con muchas opciones para el consumidor, tanto en preventa como en el mercado posventa. 

Hoy traje un ejemplo de esos días de gloria, así podrás entender mi punto y escogí un delicioso auto hecho por General Motors: el Sedán 2 Puertas Custom Chevrolet 210 de 1956, representando la segunda generación del modelo. 

La línea 210, también conocida como Dos-Diez, fue una serie intermedia de modelos entre la línea 150 (Uno-Cincuenta), la versión de nivel de entrada de este modelo y el glamuroso Bel Air, en el tope del portafolio de Chevrolet. 

Este modelo es parte de la era "Tres-Cinco" (1955, 1956 y 1957), cuando algunos de los más deseables y clásicos vehículos de la marca del corbatín fueron hechos. 

El Chevy 210 fue extremadamente popular en ventas durante los primeros dos años de su producción (1953-1954), gracias a su sobrio y con todo, elegante diseño de carrocería, también por su amplia variedad de opciones, de fábrica, haciéndolo un caballo de batalla exitoso y versátil. 

Sin embargo, desde 1955, fue eclipsado por el Bel Air y a pesar que el 210 era menos costoso que su contraparte de tope de línea, las personas estaban dispuestas a pagar más por el lujo y el encanto que el Bel Air ofrecía. 

Este fenómeno fue incluso más extraño, considerando que el 210 podía ser complementado con prácticamente todas las opciones disponibles de interiores, motores, transmisiones, entre otras, de los Bel Air, excepto, desde luego, los adornos cromados distintivos de este último. 

Para la planta de poder, podías escoger incluso el exuberante motor de 265 pulgadas cúbicas, 4.3 L, Super Turbo Fire OHV (Válvulas Sobre el Cabezal, por sus siglas en inglés) V8 de Bloque Pequeño, con carburador de cuatro barriles duales, clasificado en 225 hp y acoplado ya sea a una transmisión manual Synchromesh de 3 velocidades con unidad de sobremarcha o la transmisión automática Powerglide de 2 velocidades... 

Este coche es pura dinamita !!!... 

En el portafolio de Hot Wheels, no hay muchas líneas que podrías llamar "premium", como muchas personas podrían pensar erróneamente, incluyendo coleccionistas. 

Puedo apostar que la línea Treasure Hunts sería un ejemplo para algunos, otros irían por los modelos exclusivos de Convención, algunos más irían por las Series Real Riders o Flying Customs y esas son líneas grandiosas; pero en la mayoría de casos estas son simplemente sobrevaluadas, porque la gente tiende a confundir alto precio con alta calidad y dicha premisa es engañosa, especialmente cuando consideras la existencia de revendedores y especuladores. 

Sin embargo, la línea Hot Wheels 100% sobresale entre las mencionadas anteriormente, porque ofrece una combinación perfecta de realismo, acabados, fidelidad a la escala, nivel de detalle, gran selección de modelos y extras que los coleccionistas experimentados siempre apreciarán; claro, no son baratos, pero su costo es razonable de acuerdo con la calidad ofrecida. 

Esta vez mi invitado es un hermoso Chevy 210 del 56, vestido como dragster y estoy bastante complacido con la interpretación de este automóvil clásico. 

La línea Hot Wheels 100% tiene varias presentaciones y para esta muestra, ellos usaron caja con ventana, impresa a todo color e incluyen usualmente una encuesta (que puedes enviar a vuelta de correo) y un mini-certificado de garantía limitada (válida por 90 días después de la compra, solo en los Estados Unidos). 

Este modelo presenta carrocería y chasis en diecast, con delicados detalles por todos lados; ya que es verdadera escala 1:64, es más grande que su contraparte de las líneas principales y otras líneas adultas. 

El trabajo de pintura fue hecho en dos tonos: gris oscuro policromado brillante y naranja satinado, con tampos plateados para los adornos sobre los paneles laterales, emblemas al frente del capó y la cola, placa trasera, molduras de las ventanas, luces delanteras y de cola; también el chasis recibió pintura negra mate, con acentos plateados y naranjas. 

Tanto la parrilla frontal con el bómper respectivo, como el bómper trasero, son insertos plásticos separados, con acabado cromado; tiene apertura de capó con motor detallado en cromado también; los interiores son negros, las ventanas son transparentes, las ruedas son multiparte, con rimes realistas cromados y llantas en caucho labradas. 

El extra final es una vitrina de exhibición acrílica, con base negra y cubierta transparente que completa este excelente coleccionable, que fue hecho en China. 

Heb 6:16-18 "Porque los hombres ciertamente juran por uno mayor que ellos, y para ellos el fin de toda controversia es el juramento para confirmación. Por lo cual, queriendo DIOS mostrar más abundantemente a los herederos de la promesa la inmutabilidad de Su Consejo, interpuso juramento; para que por dos cosas inmutables, en las cuales es imposible que DIOS mienta, tengamos un fortísimo consuelo los que hemos acudido para asirnos de la esperanza puesta delante de nosotros."

ENGLISH 
Have you noticed how the creativity is an extremely valuable resource, now into abeyance, not only in the flourishing chinese automotive industry, but even for several renowned car brands around the world ???... 

Sometimes it feels like if, the more technology, production methods, infrastructure and options to create something different and innovative are available, the more drowsiness in the "design and styling" departments of certain carmakers; which blatantly use a digital version of the carbon copy sheet to produce a vehicle... 

Examples of such absurdity abound and anyone could see a bunch of them during a regular day, occupying our roads and taking people from the point A to the point B, with a lack of taste, style or singularity, that produces other people’s embarrassment. 

Of course, these automobiles are still fulfilling their fundamental task, but only in the same way that a paper cup lets you drink a fine wine, if you know what I mean... 

That’s why I kind of miss the old good times, when the CAD (Computer Assisted Design) was a matter of science fiction (well, bearing in mind that the very CAD’s concept, was not even conceivable at certain point of the modern history) and the paradigm of creativity was a humble blank paper sheet. 

I try to return to the 50’s era of the last century, as many times as I can, because I realized some time ago, that it’s a key era for the automotive design and the automotive industry in general. 

Those optimistic times, were the perfect background for several changes in the behavior of the global society; the creativity in all the expressions of art was outstanding and the automobile was a suitable receptacle of those cutting-edge ideas. 

The people in the design and styling departments of the automotive industry, finally had the recognition they deserved from the beginning and they could afford to create brand new models every single year... 

NO, I don’t mean just facelifts or slight makeups like nowadays, I mean numerous and noticeable changes in all the main components of a vehicle: bodywork, chassis, suspension, transmission, engine, interiors, with many options for the consumer, both in presale as in the aftermarket. 

Today I brought a sample of those glory days, so you will get my point and I chose a delicious car made by General Motors: the 1956 Chevrolet 210 2-Door Sedan Custom, representing the second generation of the model. 

The 210 line, also known as Two-Ten, was an intermediate series of models between the 150 line (One-Fifty), the entry level version of this model and the glamorous Bel Air, in the top of the Chevrolet’s portfolio. 

This model is part of the "Three-Five" era (1955, 1956 and 1957), when some of the most desirable and classic vehicles of the brand of the bow tie were made. 

The Chevy 210 was extremely popular in sales during the first two years of its production (1953-1954), thanks to its sober and yet stylish body design, also by its wide variety of options, from factory, making it a successful and versatile workhorse. 

However, from 1955, it was overshadowed by the Bel Air and despite the 210 was less expensive than its top of the line counterpart, people were willing to pay more for the the luxury and charm that the Bel Air offered. 

This phenomenon was even more bizarre, considering that the 210 could be complemented with virtually all the options of interiors, engines, transmissions, inter alia of the Bel Air, except of course, the chrome trims distinctive in the latter. 

For the powerplant, you could choose even the lush 265 cu in, 4.3 L, Super Turbo Fire OHV (OverHead Valve) V8 Small-Block engine, with dual-quad barrels carburetor, rated at 225 hp and coupled either to a 3-speed Synchromesh manual transmission with overdrive unit or the 2-speed Powerglide automatic transmission... 

This car is pure dynamite !!!... 

In the Hot Wheels portfolio, there are not many lines you could call "premium", as a lot of people might think wrongly, including collectors. 

I can bet that the Treasure Hunts line would be an example for some, others would go for the Convention’s exclusive models, some more would go for the Real Riders or Flying Customs Series and those are great lines; but in most cases these are just overrated, because people tends to mistake high price with high quality and such premise is misleading, specially when you consider the existence of scalpers and speculators. 

However, the Hot Wheels 100% line excels among the previously mentioned, because it offers a perfect combination of realism, finishes, faithfulness to scale, level of detail, great selection of models and extras that seasoned collectors will always appreciate; of course, these are not cheap, but their cost is reasonable regarding the quality offered. 

This time my guest is a handsome ’56 Chevy 210, dressed as dragster and I’m quite pleased with the rendition of this classic automobile. 

The Hot Wheels 100% line has several presentations and for this sample, they used window box, printed in full color and they usually include a poll (that you can send by return mail) and a limited warranty mini-certificate (valid for 90 days after purchase, only in the United States). 

This model features diecast body and chassis with dainty details everywhere; since it’s truly 1:64 scale, it’s bigger than its counterpart from the mainlines and other adult lines. 

The paint job was made in two tones: glossy dark gray polychrome and satin orange, with silver tampos for the trims on the side panels, emblems in the front of the hood and the tail, rear plate, windows moldings, head and tail lights; also the chassis received flat black paint, with orange and silver accents. 

Both the front grille with the respective bumper, as the rear bumper, are separate plastic inserts, with chrome finishing; it has openable hood with detailed engine in chrome also; the interiors are black, the windows are clear, the wheels are multipart, with realistic chrome rims and styled rubber tires. 

The final extra is an acrylic display case, with black base and clear cover that completes this excellent collectible, that was made in China. 

Heb 6:16-18 "For men verily swear by the greater: and an oath for confirmation is to them an end of all strife. Wherein GOD, willing more abundantly to show unto the heirs of promise the immutability of HIS Counsel, confirmed it by an oath: that by two immutable things, in which it was impossible for GOD to lie, we might have a strong consolation, who have fled for refuge to lay hold upon the hope set before us."

4 comments:

Dennis aka Katsuden said...

Cool premium line diecast. The paint job is neat and well extended to the under carriage. It look posh and standout well in acrylic display. At some point, I kind of think that it looks like oldies cab... China is running for the next economical super power. At one point, there were some China car brands like Geely and Cherry QQ imported to Singapore but they had since vanished. Now I see many private buses in my town from China, a dominate brand is King Long... Somehow, I still skeptical with QC of China's product. Heard too many news of their unorthodox dealings. Again it's only my humble opinion.

chrismandesign said...

this is not the first time i publish a sample from the Hot Wheels 100% line, but every time i do, i feel like this is what this brand should be... but they need to sustain their business so, the regular and other lines, help Hot Wheels in that sense...

i think China has a great potential to learn from others and conceivably they will make reliable vehicles of their own creation, similar to what renowned car makers produce today, at some point in the future... of course, they should stop their unorthodox dealings and implement consistent quality policies, if they want to get there... =)

David John Shewsbury said...

I don't fancy this particular Chevy model but I love that openable engine hood features on a 1/64 scale.... brilliant!!!

chrismandesign said...

i have a weakness for the old, big, rounded and classic american Hot Rods and this one was a great finding, from a line that i have admired since i got my first model: Hot Wheels 100%... i just had to have it !!!... =D

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