Sunday, February 16, 2014

1971 Dodge Charger R/T HEMI Custom 2009 Drivers -Merge into the Left Lane- Series Release 04 1/6 Diecast Scale 1:64 by M2 Machines / Castline


Algunas personas dicen que Chrysler llegó tarde al escenario de los Muscle Cars y un adagio dice: "el que pega primero, pega dos veces"... 

Los 60s fueron tiempos cuando los fabricantes/diseñadores de coches estaban buscando nuevas ideas, vehículos especializados para gente que quería algo distintivo, personal... 

Ellos querían opciones y la industria automotriz norteamericana estuvo trabajando duro para satisfacer sus necesidades... 

Ford oficialmente hizo la primera movida en el ruedo de los Muscle Cars, es la pionera y permanece en vigencia hasta el día de hoy así que, fue el paradigma usado por los otros fabricantes de autos norteamericanos, con el fin de definir las expectativas en este segmento. 

Chrysler, viendo el gran éxito del Ford Mustang, quería una tajada de ese ponqué y seleccionaron a la División Dodge para dicho propósito. 

En mi opinión personal, fue una decisión muy particular, puesto que Dodge era algo así como la división de "clase media" y el primer Muscle Car de Chrysler era básicamente un vehículo especialidad; a saber, un auto personal con toques de lujo, estilo y desempeño, hecho para un nicho de mercado. 

Tal vez era el momento correcto para devolver algo del brillo y prestigio que Dodge tenía cuando era una marca independiente, quién sabe ???... 

El Comité de Distribuidores de Dodge, fue muy incisivo en lo que ellos querían para este nuevo Muscle car y establecieron dos directrices: ellos pidieron un vehículo que fuera algo en medio de un Mustang y un Thunderbird  y por otro lado, ellos estaban pidiendo lo que otra División de Chrysler ya tenía, querían algo similar al Plymouth Barracuda. 

Sin duda, toda una prueba para los diseñadores e ingenieros en Dodge; pero el reto no terminó allí, ya que ellos debían trabajar con tantos componentes existentes como fuera posible. 

El resultado fue el Charger, el cual en verdad superó las expectativas y fue apodado en concordancia: "el Líder de la Rebelión Dodge". 

El Dodge Charger R/T de 1971 fue parte del linaje de este encantador e influyente Muscle Car de Chrysler, pero sus especificaciones técnicas y características increíbles serán explicadas en una publicación futura, simplemente un indicio de lo que vendrá !!!... 

Algún tiempo ha pasado desde la última vez que publiqué un diecast de M2 Machines y no fue porque mi aprecio por esta marca haya disminuido... 

Es simplemente el hecho de que este fabricante de diecast nunca fue una marca barata y el humilde coleccionista, dueño de este blog, tiene un presupuesto apretado que es distribuido de la mejor manera posible. 

En el caso de este coleccionable, no fue solo un asunto de dinero, sino un asunto de oportunidad también... 

Quiero decir, estuve en el lugar correcto, en el momento correcto, con el presupuesto correcto y aunque no estaba buscando este modelo específico, me arriesgué y fue una decisión acertada. 

Este Dodge Charger R/T HEMI Custom de 1971 pertenece a la Serie Drivers, que es una suerte de línea básica, con un precio ligeramente más bajo que otras líneas de M2 Machines. 

El empaque es una tarjeta, grande y gruesa, impresa a todo color y no el clamshell usual; con todo, es una presentación excelente, similar a las de las líneas de gama alta de Johnny Lightning. 

El modelo en sí tiene el mismo nivel de detalle y acabados que puedes esperar de esta marca, lo que impresionante. 

El trabajo de pintura en verde manzana policromado, al igual que los tampos/calcomanías no tienen falla. 

Los interiores en negro son increíblemente detallados y realistas. 

Sin embargo, a diferencia de otras líneas de M2 Machines, solo la carrocería fue hecha en diecast mientras que el chasis es plástico (en negro); tampoco cuenta con apertura de puertas o capó. 

Su base de exhibición es más simple, pero tiene el nombre del modelo impreso y el coleccionable, en conjunto, no decepciona en lo absoluto... 

Es simplemente genial !!!... 

Sal 40:1-4 "Pacientemente esperé a JEHOVÁ, y se inclinó a mí, y oyó mi clamor. Y me hizo sacar del pozo de la desesperación, del lodo cenagoso; puso mis pies sobre peña, y enderezó mis pasos. Puso luego en mi boca cántico nuevo, alabanza a nuestro DIOS. Verán esto muchos, y temerán, y confiarán en JEHOVÁ. Bienaventurado el hombre que puso en JEHOVÁ su confianza, y no mira a los soberbios, ni a los que se desvían tras la mentira.")

ENGLISH 
Some people say that Chrysler arrived late to the Muscle Cars scene and a saying says that: "the one who hits first, hits twice"... 


The 60s were times when the car manufacturers/designers were looking for new ideas, specialized vehicles for people who wanted something distinctive, personal... 

They wanted choices and the north american automotive industry was working hard to fulfill their needs... 

Ford made officially the first move in the arena of the Muscle Cars, is the pioneer and remains in force to date so, it was the paradigm used by the other american carmakers, in order to define the expectations in this segment. 

Chrysler, watching the great success of the Ford Mustang, wanted a slice of that cake and selected the Dodge Division for such purpose. 

In my personal opinion, it was a very particular decision, inasmuch as Dodge was something like the "medium class" division and the first Muscle Car by Chrysler was basically a specialty vehicle, namely, a personal car with touches of luxury, style and performance, made for a niche market. 

Maybe it was the right time to give back some of the shine and prestige that Dodge had when it was an independent brand, who knows ???... 

The Dodge Dealer Council was quite trenchant in what they want for this new Muscle Car and they established two directives: they asked for a vehicle which were something in the middle of the Mustang and the Thunderbird and in the other hand, they were asking for what other Division of Chrysler already had, they wanted something similar to the Plymouth Barracuda. 

No doubt, a whole test for the designers and engineers at Dodge; but the challenge did not end there, since they must work with as much existing components as it were possible. 

The result was the Charger, which indeed exceeded expectations and was dubbed accordingly: "the Leader of the Dodge Rebellion". 

The 1971 Dodge Charger R/T was part of the lineage of this charming and influential Muscle Car by Chrysler, but its technical specifications and incredible features will be explained in a future publication, just a hint of what will come !!!... 

Some time has passed since the last time I published a M2 Machines diecast and it was not because my appreciation for this brand has diminished... 

Is just the fact that this diecast manufacturer never was an inexpensive brand and the humble collector, owner of this blog, has a tight budget which is distributed the best way possible. 

In the case of this collectible, it was not only a matter of money, but a matter of opportunity as well... 

I mean, I was in the right place, at the right time, with the right budget and although I was not looking for this specific model, I took a chance and it was a sound decision. 

This 1971 Dodge Charger R/T HEMI Custom belongs to the Drivers Series, which is a sort of basic line, with a slightly lower price than the other lines by M2 Machines. 

The packaging is a card, big and thick, printed in full color and not the usual clamshell; yet is an excellent presentation, similar to that of the high end lines by Johnny Lightning. 

The model itself has the same level of detail and finishes you can expect from this brand, which is awesome. 

The paint job in apple green polychrome, as well as the tampos/decals are flawless. 

The interiors in black are incredibly detailed and realistic. 

The work on the multipart wheels with rubber tires is astonishing and adds a lot of charm. 

However, unlike the other lines by M2 Machines, only the body was made in diecast, while the chassis is plastic (in black); neither it has openable doors or hood. 

Its display base is simpler, but it has the name of the model printed and the collectible as a whole doesn’t disappoint at all... 

It’s just cool !!!... 

Psa 40:1-4 "I waited patiently for the LORD; and HE inclined unto me, and heard my cry. HE brought me up also out of a horrible pit, out of the miry clay, and set my feet upon a rock, and established my goings. And HE hath put a new song in my mouth, even praise unto our GOD: many shall see it, and fear, and shall trust in the LORD. Blessed is that man that maketh the LORD his trust, and respecteth not the proud, nor such as turn aside to lies."

2 comments:

Dennis aka Katsuden said...

A real vintage of 1971 and M2Machines diecast did a good job of this miniature. The design is sleek and its kind of shark like with those straight ventilation openings by the side.

chrismandesign said...

the 1971 Charger is one of the most outstanding in the lineage of this Muscle Car and now that you mention it, yeah it has a sharky shape... no doubt M2Machines has had high quality standards for their scale replicas and hence, its reputation keeps growing (and the price accordingly)... when it comes to Muscle Cars, this brand seriously takes pains and give us incredible diecast !!!... =)