Sunday, December 28, 2014

1996 Callaway C7R Grand Tourer (GT) Racing Car (Callaway C-7) Collector 677 1998 First Editions Series 31/40 Diecast Scale 1:56 by Hot Wheels


Hasta no hace mucho, yo era una de esas personas que creía que la infraestructura de los campeonatos mundiales de deportes a motor, alrededor del mundo, era un laboratorio ideal para el desarrollo y mejoramiento de la industria automotriz; el cual, de alguna forma, apoyaba la búsqueda de nuevas tecnologías que algún día arribarían a los autos cotidianos a los que estamos acostumbrados... 

Una perspectiva un tanto romántica e ingenua que ha estado cambiando últimamente, conforme estoy más y más involucrado con mi afición e investigando qué está sucediendo "tras bambalinas", en esta compleja industria... 

Ahora, puedo decir con seguridad, que hay mucho más que un ambiente propicio para la sana competencia o la "ventana" que nos deja ver el futuro del automóvil, como parece a primera vista... 

Y no es precisamente algo loable, porque esta industria, como cualquier otra, tiene un lado que no es muy agradable... 

Hay una feroz competencia, fuera de las pistas, entre los diferentes fabricantes de autos y la mayoría de ellos son independientes; necesitan presupuestos con más de 6 ceros a la derecha y obviamente, cuando millones de dólares están en juego, ellos no dejarán que ningún "recién llegado, arruine la fiesta". 

Desde 1993, Reeves Callaway, propietario de Callaway Cars Incorporated, decidió presentar un coche hecho a medida, con el objetivo de ganar las 24 Horas de Le Mans de 1996 y con este reto en mente, unieron esfuerzos con su subsidiaria alemana: Callaway Competition GmbH. 

El camino para crear un GT americano de super alto rendimiento, fue todo menos fácil y aunque Callaway había acumulado una buena cantidad de experiencia trabajando con diferentes prototipos basados en Corvettes, Camaros, un Alfa Romeo y un Aston Martin; fue la primera vez que estuvo trabajando con un vehículo desde cero. 

A pesar de los obstáculos, el C7R fue desarrollado y mostró resultados mucho mejores de lo esperado; tanto, que los oficiales franceses estaban preocupados sobre los dispositivos aerodinámicos usados en este prototipo y, adrede, reescribieron las normas de la Clase GT para 1997, con el fin de hacer estos dispositivos "ilegales" para la competición, ellos dijeron "por el bien del deporte"... 

Piensas que ellos estaban alentando la competición justa o recompensando la verdadera innovación ???... 

En ese caso, tienes una cita médica pendiente con un neurólogo o un psiquiatra =PPPPP... 

El Callaway C7R Auto de Carreras Gran Turismo (GT) de 1996 fue el primer prototipo desarrollado para Le Mans, con una contraparte legal para las calles, solo dos de ellos fueron hechos para competencia, incluyó muchas innovaciones y claramente fue un carro adelantado a su tiempo. 

Tiene carrocería y chasis en fibra de carbono, con un diseño simple, tomando ventaja de cada pulgada de la estructura, para hacerlo extremadamente ligero (apenas por encima de 1.000 kg !!!) y fue combinado con un fabuloso motor de  416 pulgadas cúbicas, 6.8 L, Callaway V8 de Bloque Pequeño, de aspiración natural (ni un solo turbo fue usado =PPPPP), clasificado en 680 hp, con una impresionante relación peso/potencia de 1,64 kg por caballo de potencia (en comparación, el McLaren F1 tiene una relación de 1,82 a 1 y el Ferrari F40 una de 2,73 a 1) !!!... 

El Callaway C7R mantuvo el primer lugar en su categoría después de la hora décimosegunda, pero una falla en el sistema de aceite no le permitió finalizar la carrera; con todo, fue un testimonio singular del talento y excelencia de Reeves, un hito de los deportes a motor !!!... 

Hasta donde sé, solo hay un modelo de Callaway en el portafolio de Hot Wheels y esto en sí mismo, hace este diecast algo inusual. 

A diferencia de otros diecast en mi colección, éste no fue un amor a primera vista; en realidad, la tercera vez que lo ví cuidadosamente, decidí conseguirlo y no me arrepiento. 

Este molde fue diseñado por Mark Jones, quien tiene un buen récord de lindos modelos y lanzado en 1998 para la Serie First Editions (que resulta ser el que conseguí). 

La última versión producida fue modelo 2011, pero tuvo una brecha entre 2003 y 2008, tampoco en 2009 fue lanzado. 

Ya que el modelo que estoy publicando es el debút del Callaway C7R, éste presenta insertos plásticos para las luces delanteras, que fueron removidos para el año siguiente. 

El molde tiene detalles más definidos que los otros producidos después y puedes ver el diseño innovador del vehículo original, hecho por Paul Deutschman; funcional y, con todo, hermoso, una bestia increíble. 

Además, tiene una trabajo de pintura plateado y una agradable decoración que replicó la del coche real. 

Tiene carrocería en diecast y chasis en plástico negro, los interiores son negros, mientras las ventanas son transparentes; presenta ruedas plásticas con el diseño nuevo clásico 5 Spoke para las rimes, en cromado (que funciona bastante bien en este caso) y fue hecho en Malasia... 

Rom 10:13-17 "Porque todo aquel que invocare el nombre del SEÑOR, será salvo. ¿Cómo, pues, invocarán a Aquel en el cual no han creído? ¿Y cómo creerán en Aquel de quien no han oído? ¿Y cómo oirán sin haber quien les predique? ¿Y cómo predicarán si no fueren enviados? Como está escrito: ¡Cuán hermosos son los pies de los que anuncian el Evangelio de la Paz, de los que anuncian buenas nuevas! Mas no todos obedecieron al Evangelio; pues Isaías dice: SEÑOR, ¿quién ha creído a nuestro anuncio? Así que la fe es por el oír, y el oír, por la Palabra de DIOS."

ENGLISH 
Until not so long ago, I was one of those people who believed that the infrastructure of world championships in motorsports around the world, was an ideal laboratory for the development and improvement of the automotive industry; which somehow supported the search of new technologies that would arrive someday to the everyday cars we are used... 

A kinda romantic and naive perspective that has been changing lately, according as I’m more and more involved with my hobby and researching what’s happening "behind the scenes" in this complex industry... 

Now, I can say safely, that there is much more than an auspicious environment for the fair competition or the "window" that let us see the future of the automobile, as it seems at first sight... 

And is not precisely something praiseworthy, because this industry, as any other, has a side that is not so nice... 

There is a fierce competition, out of the tracks, among the different carmakers and most of them are independent; they need budgets with over 6 zeros to the right and obviously, when millions of dollars are at stake, they will not let any "newcomer, to spoil the party". 

Since 1993, Reeves Callaway, owner of Callaway Cars Incorporated, decided to introduce a bespoke car with the aim of win the 1996 24 Hours of Le Mans and with this challenge in mind, joined efforts with his german subsidiary: Callaway Competition GmbH. 

The way to create an american super high performance GT, was anything but easy and albeit Callaway had accumulated a good deal of experience working with different prototypes based on Corvettes, Camaros, an Alfa Romeo and an Aston Martin; it was the first time he was working on a vehicle from the scratch. 

Despite the obstacles, the C7R was developed and showed results much better than expected; so much, that the french officials were concerned about the aerodynamic devices used in this prototype and, intentionally, rewrote the GT-Class rules for 1997, in order to make these devices "illegal" for competition, they said "for the good of the sport"... 

Do you think they were encouraging the fair competition or rewarding the true innovation ???... 

In that case, you have a medical appointment pending with a neurologist or a psychiatrist =PPPPP... 

The 1996 Callaway C7R Grand Tourer (GT) Racing Car was the first prototype developed for Le Mans with a street legal counterpart, only two of them were made for competition, it included many innovations and it was clearly a car ahead of its time. 

It has body and chassis made of carbon fiber, with a simple design, taking advantage of every inch in the structure, to make it extremely light (barely above 1,000 kg !!!) and it was combined with a fabulous 416 cu in, 6.8 L, Small Block Callaway V8 engine, naturally aspirated (not a single turbo was used =PPPPP), rated at 680 hp, with an awesome weight/power ratio of 1.64 kg per horsepower (in comparison, the McLaren F1 has a 1.82 to 1 ratio and the Ferrari F40 has a 2.73 to 1 ratio) !!!... 

The Callaway C7R kept the first place in its category after the 12th hour, but a failure in the oil system didn’t allow it finish the race; yet, it was a singular testimony of the talent and excellence of Reeves, a milestone in the motorsports !!!... 

As far as I know, there is only one Callaway model in the Hot Wheels portfolio and this alone, makes this diecast something unusual. 

Unlike other diecast in my collection, this was not a love at first sight; actually the third time I saw it carefully, I decided to get it and I don’t regret it. 

The cast was designed by Mark Jones, who has a good record of nice models and released in 1998 for the First Editions Series (which happens to be the one I got). 

The last version produced was a 2011 model, but it had a gap between 2003 and 2008, neither in 2009 was released. 

Since the model I’m publishing is the debut of the Callaway C7R, it features plastic inserts for the head lights, which were removed for the next year. 

The mold has sharper details than the others produced later and you can see the groundbreaking design of the original vehicle, made by Paul Deutschman; functional, yet beautiful, and incredible beast. 

Also, it has a silver paint job and a nice decoration that replicated the one of the actual car. 

It has diecast body and black plastic chassis, the interiors are black, while the windows are clear; it features plastic wheels with the new classic 5 Spoke design for the rims in chrome (that works pretty fine in this case) and it was made in Malaysia... 

Rom 10:13-17 "For whosoever shall call upon the name of the LORD shall be saved. How then shall they call on HIM in whom they have not believed? and how shall they believe in HIM of whom they have not heard? and how shall they hear without a preacher? and how shall they preach, except they be sent? as it is written: how beautiful are the feet of them that preach the Gospel of Peace, and bring glad tidings of good things! But they have not all obeyed the Gospel. For Isaiah saith: LORD, who hath believed our report? So then faith cometh by hearing, and hearing by the Word of GOD."

2 comments:

Dennis aka Katsuden said...

Its really given a very unique design especially the bonnet to the windscreen. Like you had mentioned, a car that looks ahead of time. Hotwheels did it right with the black interior and clear transparent window. The silver color scheme gave the car a kind prototype feel. Last but not least, Happy 2015! May your year filled with love, warm, care, wealth and toys!

chrismandesign said...

the model has a very good resemblance with the actual car and probably that was the main reason i got it finally, after some hesitation... later i realized the uniqueness of the casting and i knew it was a good decision to give it a place in my collection !!!...

sincerely, my best wishes for this brand new year we are beginning, for you, your family and relatives !!!... may GOD allow us to attain our goals on the personal and professional levels... also, i wish we can enjoy our hobby and share more experiences through the toys, collectibles and what they represent to us !!!... =)